SKOLEN

Skolen Seng og Suppe åpner 7. juni for sommersesongen 2024 og holder åpent til og med 1. september. Ønsker du å besøke oss utenfor hovedsesongen? Ta kontakt!

Skolen i Myken ble åpnet i 1973. 40 år senere ble skolen lagt ned etter at den siste eleven sluttet. Heldigvis visste noen råd, og skolen ble gjort om til et lite gjestehus. Mye er bevart som det var da skolen var i drift, og du vil finne tydelige spor i bygget fra den tida øya var fylt med unger. Skolen ligger et steinkast fra Whiskeykatedralen, der Myken destilleri har Whiskeysmakinger og kunstutstillinger.
Mer om Myken destilleri finner du her https://www.mykendestilleri.no.

Skolen Seng og Suppe drives av de samme folkene som driver Fiskebruket restaurant, litt lengre vest på øya. Vi serverer derfor utmerket mat, laget av kokkene på Fiskebruket. Du kan nyte mat laget på fantastiske lokale råvarer, og menyen vil variere fra dag til dag basert på hva vi får tak i av fisk, skalldyr og grønnsaker. Vi serverer lunsj og enkel middag. I tillegg har vi selvfølgelig også frokost inkludert for alle våre gjester.

På kveldene samles ofte lokalbefolkningen hos oss for å ta en øl eller et glass vin. Du kan også få kjøpt øyas egen whiskey og gin hos oss.

Noen av våre rom har ikke eget bad. Derfor har vi et herrebad og et damebad, anlagt der de gamle skoletoalettene en gang var. Du kan se på rombeskrivelsen om det rommet du ønsker å bestille har eget bad, eget toalett eller deler dette.